Banner

MOOCs: ການຮຽນ-ການສອນທາງໄກຜ່ານສື່ອອນໄລນ໌

ໂລກ​ອອນ​ໄລ​ນ​໌​ໃນປະຈຸບັນນີ້ໄດ້ເຂົ້າໄປ​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ​ກັບ​ທຸກ​ກິດຈະກຳໃນ​ຊີວິດ​ຂອງ​ຄົນ​ເຮົາ ​ແລະ ​ກໍ່​ໃຫ້​ເກີດ​ການ​ປ່ຽນ​ແປງ​ໃນ​ດ້ານຕ່າງ​ໆ ລວມ​ທັງ​ໃນ​ດ້ານ​ການສຶກສາ, ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ເປັນ​ໄປ​ໃນ​ຮູບແບບໃໝ່ ​ທີ່ສາມາດເວົ້າໄດ້​ວ່າ “ຮຽນຢູ່ສະຖານ​ທີ່​ໃດ ໃນເວລາ​ໃດ ລັກສະນະໃດ ກໍ່​ສາມາດຮຽນ​ໄດ້ “ ຕາມຄວາມ​ສົນ​ໃຈ​ ແລະ ​ຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ​ຜ່ານ​ສື່​ອອນ​ໄລ​ນ​໌ ​ໂດຍ​ສະເພາະ​ການສຶກສາ​ອອນ​ໄລ​ນ​໌​ໃນ​ຮູບ​ແບບ​ຕ່າງ​ໆ ລວມທັງ​ການ​ຮຽນ-ການ​ສອນ​ອອນ​ໄລ​ນ​໌​ໃນ​ຮູບ​ແບບ MOOCs ທີ່​ເປັນ​ວິທີ​ການ​ຮຽນ-​ການສອນ​ທາງ​ໄກ​​ ທີ່​ເນັ້ນ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ສາມາດຮຽນ​ໄດ້​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​ຜ່ານ​ສື່​ອອນ​ໄລ​ນົໃນ​ເຄືອ​ຂ່າຍ​ອິນ​ເຕີ​ເນັດ.

MOOCs ຫຍໍ້​ມາ​ຈາກ Massive Open Online Courses ເຊິ່ງ​ຫຍໍ້ມາ​ຈາກ​ຄຳ​ຕ່າງ​ໆ​ ທີ່​ປະກອບ​ເຂົ້າກັນ ດັ່ງ​ນີ້:

  • Massive ການຮອງຮັບຜູ້ຮຽນຈຳນວນຫຼາຍ ຄື ເປັນຮຸບແບບການຮຽນຮູ້, ຫຼັກສຸດຕ່າງໆ ທາງອອນໄລ​ນ​໌ ທີ່ເຂົ້າເຖິງຜູ້ເຂົ້າຮຽນຈຳນວນຫຼາຍ ຜ່ານເຄືອຂ່າຍອີນເຕີເນັດ.
  • Open ລະບົບເປີດໃຊ້ງານຟຣີ ຄື ເປີດໂອກາດໃຫ້ຜູ້ຮຽນໄດ້ຮຽນຮູ້ບົດຮຽນຈາກມະຫາວິທະຍາໄລ ຫຼື ສະຖາບັນການສຶກສາ-ການຄົ້ນຄວ້າ ຕ່າງໆ ໂດຍບໍ່ໄດ້ເສຍຄ່າໃຊ້ຈ່າຍ.
  • Online ຮຽນອອນ​ໄລ​ນ​໌ ຄື ການສ້າງລະບົບທີ່ສົ່ງເສີມໃຫ້ຜູ້ສອນ ແລະ ຜຸ້ຮຽນສາມາດສື່ສານ ແລະ ​ການໂຕ້ຕອບ (interaction) ໄດ້ຫຼາຍຂື້ນ.
  • Course ຫຼັກສູດ ຄື ຮູບແບບການນຳສະເໜີການຮຽນຮູ້ຫຼັກສຸດຕ່າງໆ ໃນລັກສະນະວິດີໂອບັນລະຍາຍ, ເຮັດບົດຝຶກຫັດ, ການສອບເສັງ ແລະ ການສົນທະນາແລກປ່ຽນ. ສາມາດຮຽນໄດ້ຕະຫຼອດເວລາຕາມຄວາມຕ້ອງການ ໂດຍບໍ່ຈຳເປັນຕ້ອງຂໍຮັບໃບປະກາສະນີຍະບັດ ຫຼື ໃບຢັ້ງຢືນຜົນການຮຽນກໍ່ໄດ້.

ຈາກ​ຄວາມຫມາຍຂ​ອງແຕ່ລະຄຳຕ່າງໆນີ້ ສາມາດສະຫຼຸບຫຍໍ້ຄວາມໝາຍຂອງ​ MOOCs ຄື ເປັນ​ລາຍ​ວິ​ຊາ ຫຼື ຫຼັກ​ສູດ (Course) ການ​ຮຽນ​ອອນ​ໄລ​ນ​໌ (Online) ທີ່​ອອກ​ແບບ​ມາ​ເພື່ອ​ຜູ້​ຮຽນ​ຈຳ​ນວນ​ຫຼາຍ (Massive) ເຊີ່ງອະນຸຍາດ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນສາມາດ​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ ຫຼື ຫຼັກສູດຈາກມະຫາ​ວິທະຍາ​ໄລ ຫຼື ສະຖາບັນການສຶກສາ ​ຕ່າງ​ໆ ຕາມ​ຄວາມສາມາດ​ ຫຼື ​ຄວາມ​ສົນ​ໃຈ​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ ​ຈາກ​ທີ່​ໃດ​ກໍ່ໄດ້​ໂດຍ​ບໍ່​ຈຳ​ເປັນ​ຕ້ອງ​ເປັນ​ນັກ​ສຶກ​ສາກໍ່ໄດ້ ​ແລະ ບໍ່​ມີ​ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ໃນ​ການ​ລົງ​ທະ​ບຽນຮຽນ (Open).

ຄຳ​ວ່າ MOOCs ເປັນ​ຄຳທີ່​ໃຊ້​ໃນ​ປີ 2008 ໂດຍ​ເປັນ​ການ​ພັດທະນາ​ມາ​ຈາກ​ການ​ໃຊ້​ຊັບພະຍາກອນ​ການສຶກສາ​ແບບ​ເປີດ ຫຼື OER (Open Educational Resources) ທີ່​ມີ​ການ​ພັດທະນາ​ໃນ​ຊ່ວງ 2000-2007 ເປັນ​ຕົ້ນ​ມາ ແລະ​ OER ເປັນ​ຈຸດ​ເລີ່ມ​ຕົ້ນ​ຂອງ​ຄຳຕ່າງ​ໆ ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ ເຊັ່ນ: ການສຶກສາ​ລະບົບ​ເປີດ (Open education), ຊອບແວ​ແບບເປີດ (open software) ຫຼັກ​ສູດ ​ແລະ ​ເນື້ອໃນ​ແບບ​ເປີດ (open courseware and content) ເນື້ອໃນ​ລະບົບເປີດ (open content) ເປັນ​ຕົ້ນ MOOCs ເປັນ​ຄຳ​ທີ່ນຳມາ​ໃຊ້​ໃນ​ການ​ຜະລິດ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ອອນ​ໄລ​ນ​໌​ລະບົບ​ເປີດ​ທີ່​ພັດທະນາ​ຂຶ້ນໂດຍ​ນັກ​ວິ​ຊາ​ການ​ຈາກ​ມະຫາ​ວິທະຍາ​ໄລມິ​ເນ​ໂຊ​ຕ້າ (University of Minnesota) ປະເທດການາດາ ຊື່​ລາຍ​ວິ​ຊາ” Connectivism and Connective Knowledge “ ເປັນ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ທີ່​ເປີດ​ໃຫ້​ນັກ​ສຶກ​ສາ​ລົງ​ທະ​ບຽນ​ຮຽນ​ຕາມຫຼັກ​ສູດ​ຂອງ​ມະຫາ​ວິທະຍາ​ໄລ ແລະ ​ເປີດ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ທັ່ວ​ໂລກ​ທີ່​ສົນ​ໃຈ​ສະໝັກ​ຮຽນ​ໄດ້​ໂດຍ​ບໍ່​ມີ​ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ ຕໍ່​ຈາກ​ນັ້ນ ມີ​ການ​ຜະລິດ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ໃນ​ລັກສະນະ​ນີ້​ອີກ​ຫຼາຍ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ໃນ​ສ​ະຖາ​ບັນ​ການສຶກສາ​ອື່ນ​ໆ ໂດຍ​ມີ​ການ​ໃຫ້​ບໍລິການ​ຜ່ານແພລດ​ຟອມ (platform) ຂອງ​ຜູ້​ໃຫ້​ບໍລິການ (MOOCs provider) ຫຼາຍກວ່າ 40 ແຫ່ງ ຜູ້​ໃຫ້​ບໍລິການ MOOCs ທີ່​ເປັນ​ທີ່ຮູ້​ຈັກ​ຢ່າງ​ແພ່​ຫຼາຍ ເຊັ່ນ: EDx, Coursera, Udacity, Khanacademy ເປັນ​ຕົ້ນ ຕົວ​ຢ່າງ MOOCs ໃນ​ປະເທດໃກ້ຄຽງກັບ ສປປ ລາວ ເຊັ່ນ: ThaiMOOC (https://www.thaimooc.org/) ໄທ, 中国大学 MOOC (https://www.icourse163.org/) ສປ ຈີນ, VIETMOOC (https://vietmooc.net/) ສສ ຫວຽດນາມ. ສຳລັບ ສ ປປ ລາວ ພວກເຮົາ ມະຫາວິທະຍາໄລແຫ່ງຊາດ ກໍ່ໄດ້ມີການພັດທະນາລະບົບດັ່ງກ່າວເຊັ່ນດຽວກັນ ເຊິ່ງເປັນການລິເລີ່ມໃນຮູບແບບລະບົບການຈັດການຮຽນ-ການສອນ ເປັນແບບອອນ​ໄລ​​ນ​໌​ ຫຼື LMS (Learning Management System) ຫຼື NOUL LMS (http://lms1.nuol.edu.la/) ແຕ່ຍັງບໍ່ທັນເປັນລະບົບ MOOC ທີ່ເຕັມຮຸບແບບເທື່ອ ແລະ ນອກຈາກສະຖາບັນການສຶກທີ່ໄດ້ມີການລິເລີ່ມພັດທະນາແລ້ວ ໃນຫວ່າງມໍ່ມານີ້ ໂດຍການຮ່ວມມືກັນລະຫວ່າງ ກົມສົ່ງເສີມວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ, ກະຊວງອຸດສາຫະກຳ ແລະ ການຄ້າ, ສະມາຄົມການຄ້າ ໄອຊີທີ ລາວ ແລະ ໂຄງການສ້າງສະພາບແວດລ້ອມທີ່ເອື້ອອຳນວຍແກ່ທຸລະກິດລາວ ພາຍໃຕ້ການສະໜັບສະໜູນຂອງອົງການພັດທະນາສາກົນຂອງສະຫະລັດອາເມລິກາ (USAID) ກໍ່ໄດ້ມີການພັດທະນາ ແພັຣດຟອມ SMART UP (https://www.smartup.lica.la/) ຂຶ້ນ ເຊີ່ງແມ່ນແພັລດຟອມອອນລາຍ ທີ່ພັດທະນາຂຶ້ນເພື່ອເສີມສ້າງທັກສະທາງດິຈິຕອນ ໃຫ້ວິສາຫະກິດຂະໜາດນ້ອຍ ແລະ ກາງ ແລະ ບຸກຄົນທົ່ວໃຫ້ສາມາດເຂົ້າເຖິງ ແລະ ເຂົ້າຮຽນຫຼັກສູດການຮຽນທີ່ມີປະໂຫຍດໄດ້ ຈາກທຸກທີ່ ທຸກເວລາ ເພື່ອແບ່ງປັນປະສົບການການຮຽນຮູ້ທັກສະໃໝ່ໆທີ່ເໝາະສົມກັບຜູ້ປະກອບໃນການຍຸກເສດຖະກິດດິຈິຕອນ. ເຊິ່ງແພັຣຟອມ SMART UP ນີ້ ກໍ່ມີລັກສະນະທີ່ຄ້າຍຄື MOOC ເຊັ່ນກັນ.

ລາຍ​ວິ​ຊາ​ແບບ MOOCs ເປັນ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ທີ່​ຮຽນ​ຜ່ານ​ສື່​ອອນ​ໄລ​ນ​໌​ ​ທີ່​ເປັນທັງ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ຫຼັກ ​ແລະ ​ລາຍ​ວິ​ຊາທົ່ວໄປໃດໜື່ງ​ໃນ​ຫຼັກ​ສູດ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ຂອງ​ສ​ະຖາ​ບັນ​ການສຶກສາ ອົງ​ປະ​ກອບ​ຂອງ​ລາຍ​ວິ​ຊາ MOOCs ປະກອບ​ດ້ວຍ

  1. ເນື້ອໃນບົດຮຽນ (Lecture) ປະກອບ​ດ້ວຍ ວິ​ດີ​ໂອ ປະ​ມານ 5-15 ນາ​ທີ ທີ່ອາຈານສອນ​ອະທິບາຍ​ເນື້ອໃນ​ ພ້ອມກັບນຳຮຸບພາບປະກອບ ແລະ ເຕັກນິກການນຳສະເໜີຕ່າງໆ ທີ່ເຮັດ​ໃຫ້​ເຂົ້າໃຈ​ໄດ້​ງ່າຍ ແລະ​ ມີການ​ເຊື່ອມ​ໂຍງຂໍ້ມູນຂ່າວສານ​ເທິງ​ເວັບໄຊ ທີ່​ເອີ້ນວ່າ​ການສຶກສາ​ແບບ​ເປີດ ຫຼື OER (Open Educational Resources) ທີ່​ເປັນ​ສື່​ການ​ຮຽນ​ຮູ້, ສື່ການຄົ້ນຄວ້າວິໄຈ ໃນ​ຮູບ​ສື່​ດິ​ຈິ​ຕອນທີ່​ເປັນ​ຊັບສິນສາທາລະນະ ​ໄດ້ຮັບ​ການ​ເຜີຍແຜ່​ດ້ວຍ​ໃນ​ອະນຸຍາດ​ແບບ​ເປີດ​ທີ່​ອະນຸຍາດ​ໃຫ້​ສາມາດເຂົ້າ​ເຖິງ, ໃຊ້​ງານ, ດັດ​ແປງ, ປ່ຽນ​ແປງ ແລະ ​ເຜີຍແຜ່​ໂດຍ​ບໍ່ມີ​ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ ການ​ອະນຸຍາດ​ແບບ​ເປີດ​ນີ້ ແມ່ນ​ຢູ່​ພາຍໃຕ້ສິດ​ທິ​ໃນ​ຊັບ​ສິນ​ທາງ​ປັນຍາ​ທີ່​ໄດ້​ກຳນົດ​ໄວ້​ໂດຍ​ອ​ານຸ​ສັນຍາ​ລະຫວ່າງ​ປະເທດ​ທີ່​ກ່ຽວ​ຂ້ອງ ​ແລະ ​ການຕົກລົງຈາກ​ຜູ້​ທີ່​ເປັນ​ເຈົ້າ​ຂອງ​ຜົນ​ງານ​ນັ້ນ​ໆ.
  2. ແບບ​ຝຶກ​ຫັດ (Assignment) ສ່ວນຫຼາຍເປັນ​ຄຳ​ຖາມ​ສັ້ນ​ໆ ເພື່ອ​ໃຫ້​ເຂົ້າໃຈ​ບົດ​ຮຽນ ແຕ່ບາງ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ມີ​ວຽກ​ບ້ານ ຫຼື ແບບຝຶກຫັດ ​ທີ່​ຜູ້​ຮຽນ ຈະຕ້ອງໄດ້ເຮັດສົ່ງຕາມເວລາທີ່ກຳນົດ ຈື່ງຈະໄດ້ຄະແນນວັດປະເມີນຜົນ ໂດຍ​ຜູ້​ສອນ​ໄດ້ກຳນົດກົດ​ເກນ​ການ​ໃຫ້​ຄະ​ແນນ​ໄວ້​ລ່ວງ​ໜ້າ.
  3. ກະ​ດານ​ສົນທະນາ​ ຫຼື Forum ໃນການຕັ້ງຄຳຖາມສົນທະນາແລກປ່ຽນໃນການຮຽນ-ການສອນ ລະຫວ່າງຜຸ້ຮຽນດວ້ຍກັນ ຫຼື ຜຸ້ສອນ ​ເພື່ອ​ໃຫ້​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ໃນ​ການ​ຮຽນ.
  4. ໜັງສື​ຮັບຮອງການຮຽນ (Certificate) ເມື່ອ​ຜ່ານ​ການ​ທົດສອບ​ ຫຼື​ ສອບເສັງຜ່ານເກນວັດປະເມີນຜົນການຮຽນຫຼັງຮຽນ​ຈົບ​ລາຍ​ວິ​ຊາ.

ວິທີ​ການ​ຮຽນ​ແບບ MOOCs ມີ​ກາ​ນກຳນົດ​ຫົວຂໍ້​ຍ່ອຍ​ໃນ​ລາຍ​ວິ​ຊາ, ມີ​ການ​ວັດ​ປະ​ເມີນ​ຜົນ, ມີ​ວຽກ​ບ້ານ, ມີ ກິດຈະກຳ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ໄດ້ເຮັດເປັນກູ່ມ ​ລວມ​ທັງ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ຊ່ວຍ​ກັນ​ກວດ​. MOOCs ຫຼາຍ​ຫຼັກ​ສູດ​ສາມາດ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ ນຳເອົາ​ຜົນ​ການ​ຮຽນ​ໄປ​ທຽບ​ຫຼັກ​ສູດ​ກັບ​ສ​ະຖາ​ບັນ​ການສຶກສາ​ລະບົບປົກກະຕິໄດ້​ ຫຼື​ ໃຫ້​ສາມາດອ້າງ​ອິງ​ໃນ​ການ​ສະໝັກ​ວຽກໄດ້. ການ​ຮຽນ​ແບບ MOOCs ມີ​ລັກສະນະ​ທີ່​ເດັ່ນ 3 ປະ​ການ ຄື:

  1. ເປັນ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ທີ່​ເປີດ​ເສ​ລີ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ຈຳນວນ​ຫຼາຍ​ໄດ້ (Massiveness).
  2. ໃຊ້​ລະບົບ​ເປີດ (Openess) ຫຼື ຊັບພະຍາກອນ​ການສຶກສາ​ແບບ​ເປີດ.
  3. ໃຊ້​ການຮຽນ​ຮູ້​ແບບ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ (Connectivism) ທີ່​ເປັນ​ຂະ​ບວນ​ການ​ແບບ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ຈາກ​ແຫຼ່ງ​ຄວາມ​ຮູ້​ທີ່​ຫຼາກ​ຫຼາຍ.

MOOCs ຖື​ເປັນ​ຮູບ​ແບບ​ໜຶ່ງ​ຂອງ​ການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ທາງ​ໄກ​ໃນ​ລະບົບ​ເປີດ ກໍ່​ຄື ເປີດ​ໂອ​ກາດ​ໃຫ້ຜູ້​ຮຽນ​ທີ່​ສົນ​ໃຈ​ສະໝັກ​ຮຽນ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ທີ່ຕົນເອງ​ສົນ​ໃຈ​ໂດຍ​ບໍ່​ມີ​ຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ ຍົກ​ເວັ້ນ​ລາຍ​ວິ​ຊາ​ທີ່​ຕ້ອງ​ການ​ເອກະສານ​ຮັບຮອງ​ຜົນ​ການຮຽນເ​ຊີ່ງ​ຢູ່ໃນ​ຮູບ​ແບບ​ຕ່າງ​ໆ ຄື: ເລີ່ມ​ຈາກ​ Achievement, Certificate ແລະ Degree ເຊິ່ງຈະ​ເປັນ​ຫຼັກ​ການ​ຂອງ​ຮຽນໃນລະບົບດັ່ງກ່າວ. MOOCs ຍັງ​ຈັດ​ເປັນ​ນ​ະວັດ​ກຳ​ໃໝ່ທີ່​ເປັນບາດ​ກ້າວ​ສຳຄັນຂອງ​ການ​ຮຽນ-​ການ​ສອນ​ທາງ​ໄກ ​ທີ່​ແຕ່ກອ່ນເລີ່ມ​ມາ​ຈາກ​ການ​ຮຽນ​ຈາກ​ສິ່ງ​ພິມ, ສື່​ໂທລະພາບ, ສື່​ປະ​ສົມ ແລະ ​ການ​ຮຽນ​ຜ່ານສື່​ເຕັກໂນໂລຊີຂໍ້ມູນຂ່າວສານ ແລະ​ ການ​ສື່​ສານ (ICT) ຈົນ​ມາ​ເປັນ​ການ​ຮຽນ​ທາງ​ໄກຜ່ານ​ສື່​ອອນ​ໄລ​ນ​໌ ໃນຮູບແບບ MOOCs.

MOOCs ມີ​ປະໂຫຍດ​ໃນ​ການ​ຈັດການ​ຮຽນ​ການ​ສອນ​ທັງ​ໃນ​ແງ່​ຜູ້​ຮຽນ, ຜູ້​ສອນ ແລະ ​ສ​ະຖາ​ບັນ​ການສຶກສາ ໃນ​ແງ່ຜູ້​ຮຽນ ການ​ຮຽນ​ຜ່ານ MOOCs ເປີດ​ໂອ​ກາດ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ເນື້ອໃນຄວາມ​ຮູ້​ໄດ້​ຢ່າງ​ເສ​ລີ ຜູ້​ຮຽນ​ສາມາດ​ເລືອກ​ຮຽນລາຍ​ວິ​ຊາ​ທີ່ຕົນ​ສົນ​ໃຈ​ໄດ້​ຫຼາກຫຼາຍ ເປັນ​ການສ້າງ​ແຮງ​ຈູງ​ໃຈ​ໃຫ້​ເກີດ​ການ​ໄຝ່​ໃນການຮ່ຳຮຽນ ເປັນ​ການ​ຮຽນ​ທີ່​ເນັ້ນ​ຜູ້​ຮຽນ​ເປັນສູນ​ກາງ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້ ຊ່ວຍ​ໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນ​ມີ​ປະສົບການ​ການສ້າງ​ອົງ​ປະກອບຄ​ວາມ​ຮູ້​ດ້ວຍ​ຕົນເອງ​ເຊີ່ງ​ສົ່ງ​ຜົນເຮັດ​ໃຫ້​ກາຍ​ເປັນຜູ້​ຮຽນ​ຮູ້​ຕະຫຼອດ​ຊີວິດ​ໃນ​ທີ່ສຸດ ນອກຈາກນັ້ນຍັງເປັນການປະຫຍັດຄ່າ​ໃຊ້​ຈ່າຍ​ ເພາະ​ເປັນ​ການ​ຮຽນ​ອອນ​ໄລ​ນ​໌​ແບບ​ເສ​ລີ​ຜ່ານ​ເຄືອ​ຂ່າຍອິນເຕີເນັດ. ໃນ​ແງ່​ຜູ້​ສອນ ຊ່ວຍ​ໃນ​ການສ້າງ​ບົດ​ຮຽນ​ວິ​ດີ​ໂອ​ອອນ​ໄລ​ນ​໌, ການ​ຜະລິດ​ວັດ​ສະດຸ​​ການ​ສອນ​ທີ່ເຮັດໃຫ້​ຜູ້​ຮຽນສົນ​ໃຈ​ ແລະ ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ໃນການເຮັດແບບ​ຝຶກ​ຫັດ, ແບບ​ທົດສອບ. ໃນ​ແງ່ສະ​ຖາ​ບັນ​ການສຶກສາ ເປັນ​ການເຕີມເຕັມອົງປະກອບ​ການຮຽນ​ການ​ສອນ​ໃນ​ຮູບ​ແບບ​ຕ່າງ​ໆ ໂດຍ​ສະເພາະ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ການສຶກສາ​ຊັ້ນສູງທີ່​ມີ​ການ​ສອນ​ທັງ​ໃນ​ລະບົບ ແລະ ການສຶກສາ​ນອກ​ລະບົບໂຮງຮຽນ.

ສະຫຼູບແລ້ວ MOOCs ​ເປັນ​ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ທີ່​ຕອບສະໜອງ​ອຸດົມ​ກາ​ນຂອງການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ລະບົບ​ເປີດ ທີ່​ເປັນ​ການສຶກສາ​ທີ່​ເປີດ​ກວ້າງ​ສຳລັບມວນ​ຊົນ​ຢ່າງ​ແທ້​ຈິງ ໂດຍ​ຄວາມ​ຮູ້​ຄວນ​ມີ​ການ​ແບ່ງ​ປັນ ​ແລະ ​ເປັນ​ໄປ​ຕາມຄວາມ​ຕ້ອງ​ການ, ຄວາມ​ສົນ​ໃຈ, ບໍ່​ມີ​ຂໍ້ຈຳ​ກັດ​ໃນ​ດ້ານ​ເສດຖະກິດ, ພູມສາດ ແລະ ​ປະຊາກອນ ການ​ຈັດ​ການສຶກສາ​ແບບ MOOCS ຊ່ວຍ​ການ​ຫຼຸດ​ຊ່ອງ​ວ່າງ ແລະ ຄວາມແຕກໂຕນ​ທາງ​ການສຶກສາ​ ແລະ ​ເສີມຂະຫຍາຍ​ການ​ຮຽນ​ຮູ້​ຜ່ານ​ສື່​ການສຶກສາ​ຕາມ​ສາ​ຂາ​ວິ​ຊາ​ທີ່​ສົນ​ໃຈ ແລະ ຄວາມອາດສາມາດຂອງຜຸ້ຮຽນ, ສາມາດ​ນຳວິ​ຊາ​ການ​ຄວາມ​ຮູ້ມາປະ​ຍຸກ​ໃຊ້​ໃນ​ກາ​ນເຮັດວຽກ​ແລະ ​ການ​ພັດທະນາ​ວຽກງານຂອງອົງກອນ ເ​ຊີ່ງ​ຖື​ເປັນ​ການ​ເພີ່ມ​ຄວາມອາດສາມາດ​ຂອງພະນັກງານໃນ​ອົງ​ກອນ​ທັງ​ໃນ​ດ້ານ​ການ​ປະຕິບັດ​ງານ​ທີ່​ມີ​ປະ​ສິດ​ທິ​ພາບ, ການ​ພັດທະນາ​ບຸກຄະລາກອນ, ການສ້າງ​ອົງ​ປະກອບຄ​ວາມ​ຮູ້ ແລະ​ການສ້າງວັດທະນະທຳ​ການ​ມີ​ສ່ວນ​ຮ່ວມ​ ພ້ອມນັ້ນຍັງ​ເປັນ​ການ​ຮຽນ​ທີ່​ສະໜັບ​ສະໜູນ​ປັດຊະຍາ​ການສຶກສາ​ສຳລັບ​ທຸກ​ຄົນ ຫຼື Education for all ອີກ​ດ້ວຍ.

ສຳລັບ ສປປ ລາວ ແລ້ວ ຕາມທັດສະນະຂອງຮຽບຮຽງ ການທີ່ຈະນຳໃຊ້ MOOCs; ເຂົ້າໃນລະບົບການສຶກສາແມ່ນມີຄວາມຈຳເປັນໃນປະຈຸບັນຫຼາຍ ເພາະຈະເປັນການເປີດໂອກາດໃຫ້ຜູ້ທີ່ສົນໃຈໃນການສຶກສາຮຽນຮູ້ ແຕ່ສະພາບແວດລ້ອມບໍ່ສະດວກ ເຊັ່ນ: ພະນັກງານອົງກອນຕ່າງໆ ທັງພາກລັດ ແລະ ເອກະຊົນ, ຜູ້ທີ່ບໍ່ມີເງື່ອນໄຂເຂົ້າເຖິງລະບົບການສຶກສາປົກຕິ ທີ່ຕ້ອງໃຊ້ຄ່າໃຊ້ຈ່າຍສູງ ເປັນຕົ້ນ ພ້ອມນັ້ນ ຍັງເປັນການສົ່ງເສີມການສຶກສາ-ການຮຽນຮຸ້ຕະຫຼອດຊີວິດ ເພື່ອຫຼຸດຜ່ອນຄວາມແຕກໂຕນການສຶກສາໃນສັງຄົມ ສາ້ງ ແລະ ພັດທະນາບຸກຄະລາກອນໃນສາຂາວິຊາຕ່າງໆ ເພື່ອປະກອບສ່ວນເຂົ້າໃນການພັດທະນາປະເທດຊາດ.

 ແຕ່ການຈະພັດທະນາລະບົບ MOOCs ຂື້ນມານັ້ນ ຕ້ອງໄດ້ວິເຄາະ, ວິໄຈ ຢ່າງລະອຽດ ເຖິງຜົນດີ ແລະ ຜົນເສຍ ໃຫ້ດີສາກ່ອນ ບັນຫາທີ່ເປັນພື້ນຖານທີ່ທ້າທາຍຢ່າງໜື່ງກໍ່ຄືຄວາມເຂົ້າໃຈຂອງຄົນໃນສັງຄົມຕໍ່ຄວາມສຳຄັນກັບລະບົບການຮຽນ-ການສອນດັ່ງກ່າວນີ້ ພ້ອມນັ້ນ  ທັກສະການນຳໃຊ້ເຄື່ອງມືຂອງຜຸ້ຊົມໃຊ້ ຫຼື ຜູ້ຮຽນ ກໍ່ຍັງເປັນບັນຫາສິ່ງທ້າທາຍເຊັ່ນດຽວກັນ ສະນັ້ນ ຈຶື່ງຈຳເປັນຕ້ອງສ້າງວິໄສທັດ ແລະ ສ້າງຈິດສຳນຶກຂອງການຮຽນຮູ້, ເພີ່ມທັກສະຂອງນັກຮຽນຮູ້ປັນຍາຊົນ ເພື່ອກ້າວສູ່ການຮຽນ-ສອນແບບໃໝ່ ເສລີພາບ, ໄຮ້ພົມແດນ ໃນຍຸກດິຈິຕອນ.

ຮຽບຮຽງໂດຍ: ອານົງສັກ ສັນຕິສຸກ ພະແນກ ເຕັກໂນໂລຊີ ແລະ ການສືສານ ແຂວງອຸດົມໄຊ.

ຂໍ້​ມູນອ້າງອີງ​:

  • ວາລະສານມະນຸດສາດ ແລະ ສັງຄົມສາດ ມະຫາວິທະຍາໄລລັດສະພັກ ມ ຊຽງໃໝ່ , ປະເທດໄທ ປິທີ່1 ສະບັບທີ່1 ປິ ພສ 2562 ບົດຫົວຂໍ້: MOOC: ເພືອການຮຽນຮູ້ຕະຫຼອດຊິວິດ ສະຕະວັດທີ່ 21
  • ບົດຄວາມຫົວຂໍ້: MOOC ການຮຽນການສອນທາງໄກອອນລາຍ ຮຽບຮຽງໂດຍ:ຈຸທາລັດ ນົກແກ້ວ  ມ ສຸໂຂໄທທຳມະທິລາດ, ປະເທດໄທ
  • https://arit.sru.ac.th/th/news-activities/arit-share/751-moocs.html
  • https://www.nstda.or.th/home/knowledge_post/moocs-bibliometric/
ປາດີ 10 ເດືອນຜ່ານມາ